My Readers

Sunday, September 29, 2013

Hari Pertama di London...

ini sambungan dari entry yang sebelumnya..hehe..keluar je dari kapal terbang, aku terus cari kat mana la jalan keluar..nak ambil beg cepat-cepat sebab risaukan orang yang nak tunggu aku ni tunggu lama..mana taknya..kalau ikutkan aku dijangka sampai pukul 7.40 pagi tapi disebabkan flight delay ditambah lagi keadaan kat Heatrow Airport hari tu memang sesak, lebih kurang 9.40 pagi baru aku boleh keluar.. aku ingatkan kat UK Border Agency tak ramai, rupanya penuh dengan international students yang sama tujuan macam aku jugak...serius lagi bertambah kerisauan aku...harap sangatla kawan yang nak menunggu aku tu tak balik..kalau dia balik memang masak la aku..mana aku nak pergi..rumah tak ada..nak mendaftar pun tak boleh sebab ada dua hari lagi..jalan memang harapan la aku nak tahu...cepat je aku jalan menuju jalan keluar lepas ambil beg..tengok-tengok ada nama Rahman yang ditulis dekat Samsung Tab rasanya... terus bersalaman..alhamdulillah...nasib baik la mereka masih tunggu.. terima kasih banyak-banyak untuk Faiq, Luqman dan Izzanie sebab ambil aku dekat airport..dieorang terpaksa tunggu lama kot sebab aku...huhu... lepas tu terus kiteorang pergi dekat tube station...dan itulah pertama kali juga aku menjejakkan kaki di London...suasananya memang sangat berbeza...angin sejuk sangat kuat...dah mula terasa aura London...hehe..untuk sementara ni aku menumpang dekat rumah dieorang dulu...sebenarnya antara tiga orang tu yang aku memang dah kenal sebelum aku sampai London hanya Faiq je.. aku memang banyak terhutang budi dekat Faiq..banyak yang dia tolong aku..kalau nak tahu sebelum ni aku memang dah dapat rumah..sangat cantik..sewa pun murah..aku dah janji dengan landlady tu yang aku akan bayar deposit hujung bulan Ogos..disebabkan ada beberapa masalah dengan pihak penaja, aku tak dapat nak bayar pada waktu yang ditetapkan..aku cuba la merayu mohon ditangguhkan sikit masa lagi tapi orang British ni memang sangat strict..dia ingatkan aku saja nak main-main..jadinya dia batalkan terus contract rumah yang sepatutnya aku duduk tu..memang terkontang-kantinglah aku nak kena cari rumah lain..nasib la kenal Faiq..cukup baik hati nak bantu aku carikan rumah dan sementara tu dia bagi aku tumpang rumah dia...kat rumah tu semuanya pelajar Malaysia..banyak yang aku nak cerita pasal dieorang ni tapi dalam entry seterusnya la ek.. balik je terus sarapan dan naik bilik untuk rehat..al maklumlah masih jet lag..haha...lepas zohor macam tu baru la faiq ajak keluar makan dan jalan-jalan...part ni memang terbaik..pun aku nak cerita next entry..hehe..

No comments:

Post a Comment