My Readers

Wednesday, May 29, 2013

Pengalaman di Pusat Latihan Memandu Cemerlang...

cerita pasal belajar memandu aku tak habis lagi tau...haha...kali ni aku cuma nak berkongsi pengalaman sepanjang aku belajar memandu di Pusat Latihan Memandu Cemerlang Bandar Baru Bangi...sebelum aku pilih PLMC ni, aku ada la jugak survey semua kelas memandu yang ada di BBB ni...yang aku jumpa ada tiga...satu tu memang "kaw-kaw" mahalnya...sampai seribu lebih cuma untuk tambah kelas kereta je... yang satu lagi ni agak ok la harga dia tapi ada caj tersembunyi yang memang aku tak suka...jadinya aku pilih la PLMC sebab pertamanya, yang uruskannya adalah orang Melayu..yang kedua, harga dia agak murah la berbanding tempat lain...untuk tambah kelas kereta aku cuma bayar RM 730 sampai dapat lesen P termasuk belajar memandu selama 10 jam...tak ada caj tersembunyi dan kakak yang uruskan ni sangatlah baik dan professional...kalau mana-mana yang tak ada lesen motor dan kereta cuma bayar RM 990 je sampai dapat P...aku memang sengaja ambik kelas memandu 10 jam sebab aku memang tak pernah bawak kereta sebelum ni...kalau yang dah pandai tu ambik kelas 5 jam pun dah ok...

murah kan???

litar tempat belajar memandu ni dekat jalan nak pergi Dengkil... tak jauh la dalam 10 minit je dari BBB...Litar dia pun memang kemas dan bukit dia tak la tinggi sangat...jadi mudah sikit nak lulus..hehe...lagi satu hal yang paling aku suka tentang PLMC ni adalah cikgu yang mengajar memandu.. memang bagus dan bersungguh-sungguh nak ajar...aku dapat Cikgu Firdaus..aku syorkan sapa-sapa yang nak belajar memandu pergi la belajar dengan dia...seorang yang menepati masa..kalau janji pukul 12 nak ambik depan rumah, tepat jam 12 dia sampai..kalau kelas memandu 3 jam, memang 3 jam la sesi belajar memandu...aku ingat lagi kali pertama belajar dengan dia..memang banyak kali kena marah sampai aku pun dah "blur"...aku agak tak puas hati jugak la sebab dia anggap aku macam dah biasa bawak kereta padahal aku pertama kali kot memandu...kena la faham sikit..tapi bila dah balik rumah baru aku sedar yang marah dia tu memang berasas..dia tak nak aku lakukan sebarang kesilapan yang akan membuatkan aku gagal masa ujian JPJ nanti...untuk sesi yang seterusnya tu aku dah ok.. biar aku kena marah janji aku dapat belajar memandu dengan betul dan lulus nanti...untuk Cikgu Firdaus, terima kasih banyak-banyak sebab sabar mengajar saya...cikgu memang terbaik!!! walaupun aku mengulang 2 kali untuk ujian JPJ tapi aku tetap puas hati...terima kasih jugak dekat Pusat Latihan Memandu Cemerlang yang menguruskan segalanya buat aku =)

4 comments:

  1. Alhamdulilah awak dapat org yg menguruskan tu baik dan cikgu yg tepati masa. Sume berjalan lancar. Buat nya dapat cikgu cam saya dan kawan2, rasa cam nak tuntut duit balik je. Xberbaloi langsung. Bertambah sakit hati adalah. Blaja xcukup jam,cikgu bertukar2, pra-test pun bleh plak tipu2 konon kita dah boleh bawak kete..padahal nk tekan minyak pn takot lagi kot..dah boleh lepas nak masuk JPJ..ermm..mmg duit kitorg kene telan bulat2 la..hai, nasib2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak berurusan dengan siapa ya? cikgu yang mengajar? sedih jugak dengar.. mana boleh dieorang buat macam tu..kita bayar mahal kan so kena la ajar apa yang patut...moga awak lepas la..

      Delete
  2. Salam.nak tanya lah,tempat yg awak pergi ni ada lalu depan pusat atom negara tak? Sb kite lupa tmpt kite amik lesen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..lalu dekat situ...dekat jalan nak pergi dengkil la..

      Delete