My Readers

Sunday, September 29, 2013

Berangkat ke London...

akhirnya setelah hampir dua minggu aku dekat London, baru dapat nak update blog..rindunya nak menulis apa yang aku rasa sepanjang aku berada dekat sini...disebabkan banyak sangat perkara yang menarik yang dapat aku nikmati dan pelajari dekat sini, aku nak update pasal hari pertama dulu..serius memang aku rasa Allah memang nak uji aku bila aku terpaksa berlepas sorang-sorang dari Malaysia.. selalunya orang lain ada juga yang akan berteman..mungkin kawan atau mungkin juga pasangan masing-masing.. tapi aku yakin pasti ada hikmah di sebalik semua ni... sehari sebelum aku berlepas iaitu 14 September, aku memang dah ada dekat area KLIA..semangat kan??haha...aku sebenarnya dah tempah sebuah homestay untuk keluarga aku dekat area Banting..cuma 10 minit je nak ke KLIA...bukan apa aku cuma tak nak kelam-kabut je nanti...bila dah dekat ni senang la kan...habiskan sepenuh masa dengan keluarga sebab mereka je yang aku ada.. cuma kali ni berbeza sikit sebab abang sulung aku tak dapat balik...apa pun perjuangan harus tetap diteruskan...serius aku memang rindukan semua yang ada di Malaysia...bila difikirkan balik, dulu saat aku kecewa. sedih dengan apa yang dah aku lalui aku mohon dengan Allah agar aku dapat pergi ke tempat yang jauh.. yang tak ada orang kenal aku..yang mana aku tak perlu hadapi lagi dengan segala apa yang selama ni buat aku kecewa dan sekarang..ya, Allah telah kabulkan doa itu man!! aku pergi ke satu tempat yang memang jauh..13 jam perjalanan..seharusnya aku tak menyesal kerana ini adalah apa yang aku mahu..kan??? hahhh..marah dengan diri sendiri?? tak lah..aku rasa perasaan ni hadir bila aku berseorangan ketika dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Amsterdam..aura negatif mula menghampiri..macam-macam yang aku fikir...antaranya adalah kenapa kau nak sangat belajar ke tempat yang sejauh tu? kenapa kau suka nak tinggalkan adik beradik kau sedangkan kau sangat sayangkan mereka? kenapa kau tak pilih je universiti yang ada dekat Malaysia ni? kenapa. kenapa dan kenapa??? arghhhh...aku benci dengan semua tu...saat tu memang airmata aku tak berhenti mengalir.. memikirkan aku baru saja bersalam dengan semua adik beradik aku, sahabat aku epen dan encik koordinator yang selama ni sentiasa menyokong aku...lalu aku tarik nafas panjang... aku pejam mata..aku mengucap..aku berkata dengan diri sendiri..man, hang dah melangkah sejauh ni..perlu ke hang nak menyesal? hang tahu apa tujuan hang sambung belajar dekat sana..pergilah, tak ada orang yang akan halang.. kejarlah cita-cita hang...banggakan mak abah yang sentiasa ada dekat hati hang.. walau sepayah mana pun keadaan yang hang bakal lalui, hang sendiri tahu yang sebenarnya hang mampu tempuh..setahun bukan satu tempoh yang lama sangat..pejam celik pejam celik habislah setahun tu..adik beradik hang semua dah restu.. depa semua bangga dengan hang..teruskan perjalanan dan pulanglah dengan sebuah kejayaan... yup, dan aku terus hembuskan nafas yang panjang dan aku buka mata...mula menerima segalanya dengan penuh redha.. sampai je dekat Amsterdam, aku terus bergegas ke Gate C sebab penerbangan aku yang seterusnya tak sampai setengah jam je lagi..sejam kemudian tiba di Heatrow.. hati dah mula resah..bateri handset dah habis...ada ke orang yang akan tunggu aku dekat Heatrow Airport?sekali lagi aku tertekan...arghhhh!!!

No comments:

Post a Comment