My Readers

Sunday, June 24, 2012

dah ready ke nak final exam???


aku rasa semester ni sekejap sangat..mungkin sebab terlalu sibuk dengan macam-macam..yela..mana nak tumpukan pada belajar...pelbagai program nak kena handle lagi...lagipun semester ni memang semester yang paling mencabar untuk aku..mana tidaknya banyak paper yang 4 credit... nak kena pastikan couse mark ok sebab kalau tak memang nahaslah aku...ni pun dah semput dengan pelbagai test dan assignment..ada beberapa paper dah keluar assessment mark...ada yang aku kecewa sebab aku rasa aku boleh dapat lagi baik dari tu...ada yang aku puas hati la sebab memang setara dengan usaha dan kemampuan aku...pape pun aku tak nak biarkan assessment mark tu mengganggu persiapan aku untuk final exam kali ni..orang cakap kalau markah rendah kita akan lagi bersemangat untuk pastikan final exam kita dapat buat sehabis baik...jadikan itu sebagai satu motivasi untuk gandakan usaha membaca, memahami dan seterusnya menjawab dengan baik...semester ni aku ada 4 paper final... disebabkan markah yang kuurang memberangsangkan memang kena gandakan usaha la untuk final exam... esok dah kena mula study...satu hari satu paper...nak siapkan notes ringkas dulu...so tak la kelam kabut sangat nanti..erm..semester ni aku ada 7 paper tapi 3 tak ada final exam...target?? kalau boleh memang la nak semua A kan..hehe...tapi biralah realistik..dapat 5A2B cukup lah...macam peperiksaan PMR la plak aku rasa..hahaha...PMR pun PMR lahhh...janji aku dapat apa aku nak..dah tak boleh main-main...memang kalau boleh nak naikkan pointer...kalau tak pun maintain jadi la...jangan turun sudah..memang mengerikan kalau pointer jatuh...usaha jangan tak usaha...yeah!!!!





No comments:

Post a Comment