My Readers

Monday, December 6, 2010

coretan sepanjang MAHA International 2010..

semalam dah berakhirnya MAHA International 2010...seminggu aku kat sana...sangatlah penatnya tapi enjoy...
bukan senang nak dapat peluang macam ni..walaupun sesetengah orang anggap tak ada apa yang patut dibanggakan tapi aku sangat bangga ngan diri aku sendiri...semakin banyak event yang aku sertai semakin banyak pengalaman yang aku dapat..pengalaman yang berbeza untuk setiap satunya memberikan pengajaran yang cukup berharga buat aku...sepanjang seminggu ni,banyak perkara yang aku belajar terutamanya mengawal emosi dan keadaan apabila sesuatu perkara yang tak dijangka berlaku...aku jugak dapat kenal dengan ramai kawan baru...kawan sekerja merangkap satu team dengan aku kat MAHA ni antaranya ayuob yang perangainya macam siot jew..hahaha...dia ni la yang selalu buat kite orang gelak...buat lawak bodoh tapi dia la yang banyak mengawal keadaan...din dan mamat plak memang sempoi..din ni jenis simple dan relaxx jew...otak pun boleh tahan gila-gilanya...banyak gak la cerita hidup yang aku share ngan dia...yang si mamat plak otak lagi la gila-gila...budak skola kan...daus n budi plak jenis yang cool jew..tak banyak cakap plak tapi kerja mesti jalan..tu yang bagosnya...aku bangga ngan sikap setiakawan yang ada pada din,ayoub dan daus..walaupun mereka mempunyai latar belakang dan kisah hidup yang berbeza tapi persahabatan mereka ni sangat mengangumkan aku...macam mane teroknya diri kita,tapi dengan usaha yang sedikit demi sedikit untuk berubah menjadi yang lebih baik adalah lagi bagus dari mereka yang tak pernah berfikir dan berusaha untuk berubah...erm...sepanjang kat MAHA ni,aku tak sempat pun nak pergi jalan-jalan...sibuk...ramai customer yang nak dilayan...ada la jumpa muaz...tak sempat nak sembang panjang ngan dia..faiz pun sama...dia sekarang pun dah mula berjaya dengan busness dia..aku harap aku pun dapat mengecapi kejayaan seperti dia...bukan mudah nak berjaya...aku berusaha untuk belajar bersungguh sungguh supaya aku tak akan duduk di tempat yang bawah..amatlah perit sebenarnya berada di bawah tapi pengalaman berada di bawah la yang akan menjadi inspirasi untuk kita supaya dapat berada di atas...bila dah ada di atas kita akan sentiasa ingat tentang bawah...tak akan pernah melupakan yang kita jugak pernah berada di bawah...sentiasa menghargai akan mereka yang berada dia bawah...insyaAllah,aku akan teroskan usaha untuk mencapai setiap impian dah harapan orang yang sayangkan aku...

No comments:

Post a Comment