My Readers

Monday, August 11, 2014

raya di perantauan...

Buat pertama kalinya dalam hidup, aku berpuasa dan beraya di perantauan.. kalaulah dalam Malaysia, aku gagahkan jugak cari jalan supaya dapat balik beraya di kampung tapi apakan daya kali ni memang jauh sungguh..bukan sejam tapi lebih 13 jam perjalanan naik kapal terbang..tak ada yang mampu aku buat selain gembirakan hati beraya dengan keluarga di sini.. syukur sangat-sangat ada kawan-kawan yang sekali beraya di London..macam di Malaysia, kami jugak buat persiapan menjelang raya..kami serumah bergotong-royong masak beberapa juadah..kuih raya pun ada jugak..pertama kalinya aku buat dendeng daging dan lega sebab menjadi..haha..kawan serumah buat rendang ayam, ada nasi impit..pagi syawal tu, kami ramai-ramai pergi Malaysian High Commission untuk sembahyang raya..ingatkan tak ramai macam raya haji tahun lepas tapi rupa-rupanya ramai giler orang..penuh!! kami sampai agak awal jadinya tak adalah nak berhimpit sangat.. habis je sembahyang dan khutbah raya, macam biasa la ada jamuan hari raya.. seronok dapat jumpa ramai kawan-kawan yang sama-sama tak balik Malaysia, makan-makan, bergambar (acara wajib) dan bersembang..macam-macam lah cerita yang keluar..haha..lepas makan kiteorang gerak ke St James Park..borak-borak, bergambar (lagi) dan main wolf..korang tau tak main wolf tu macam mana? kalau tak tau buat-buat tau jela ek..malas nak terang panjang lebar..haha..yang pasti aku memang asyik kalah..tak pandai menipu la katakan.. petang sikit baru kiteorang semua gerak pergi open house.. memang acara makan-makan berlangsung dengan jayanya untuk sepanjang beberapa hari raya..tapi apa yang lagi penting aku tak lah keseorangan dekat sini..sedih memang sedih tapi syawal mesti tetap diraikan dengan sebaik mungkin...Alhamdulillah syukur Allah kurniakan aku kawan-kawan yang baik.. jadinya, raya dekat London awesome jugak lah!! hehe..

bersama dengan Housemates..

 sembahyang raya di Pesuruhjaya Tinggi Malaysia, London..

 dengan bestfriend aku dan gadis-gadis cantik london =)


kami tiga sekawan.. ala-ala bujang lapok..


bukan senang nak bergambar dengan dieorang ni..semua hebat-hebat belaka!!



cantik-cantik dan segak-segak belaka semuanya..


Salam Perantauan dari kami pelajar-pelajar Malaysia di London =)

 raya kedua..yang ni bergambar raya dekat Tower Bridge..peace yo!!




Jangan lupakan kami yang jauH di perantauan ni!!


 'lima kali kami snap picture ni' kata Masirah..haha
 ada gaya macam model Jakel tak?? hahaha

 dalam tube station pun sempat...snap snap snap!!

 kalau nak tahu dua orang mamat sebelah aku ni jejaka idaman London..semua orang kenal..player  yang hebat!! =)

 Bigben, London

kita berzapin dulu..ewahhh!! btw mereka ni teman rapat aku dekat sini...nanti aku cerita panjang lebar pasal dieorang ni..hehe

2 comments:

  1. Meriahnya...hehe.. Nak raya sana jugakkk... Boleh? Hg jadi balik sini ka sambung kat sana lagi? Btw, serius aku yang excited gila tengok raya kat sana.haha. Hg bestfren ngan player, Man? Wow!! (^,^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena buat meriah la cik pensyarah..family jauh kan..mai la datang beraya sini..aku bawak jejalan..hehe..insyaAllah kalau master aku selesai bulan depan, oktober ni aku balik..aku dapat sponsorship untuk sambung phd dan kalau jadi, aku fly balik ke sini januari depan untuk konvo & daftar phd..aah, kawan baik aku kat sini player tapi dia jela..aku budak biasa ja...hahaha

      Delete