My Readers

Thursday, July 19, 2012

hari kedua praktikal...



Untuk hari kedua ni aku perlu buat kerja-kerja berkaitan filing…kalau ikutkan memang aku dah biasa buat tapi sistem filing untuk persatuan tak sama dengan syarikat… kalau ikutkan nak buat filing ni memang kena banyak bersabar..sebabnya???kita nak kena buat satu persatu…maksud aku bukan boleh main taram je susun…ada tekniknya…macam yang aku belajar kena susun ikut ID staff sebab file ni berkaitan surat-surat makluman training untuk staff dan segala macam salinan sijil yang akan disimpan..sijil tu staff kena bagi salinan lepas balik training…tu untuk pastikan yang staff betul-betul pergi training..aku tengok memang banyak sungguh training untuk staff PDC ni…kursus bahasa pun ada…memang terbaik lah..aku ingatkan dekat universiti je ada rupanya masa dah kerja pun ada jugak...korang bayangkan aku nak kena susun dokumen yang bulan Februari sampai Julai…memang banyak…nak kena trace ID staff satu-satu dan baru boleh masukkan dalam fail..dalam fail tu kena pulak selak satu persatu sebab mesti ikut susunan…dari PO100 sampai la P999…nasib baik aku ni seorang yang sangat pemyabar..kalau tak memang berterabur habis lah…hahaha…satu hari suntuk aku buat menda alah ni tak siap-siap lagi…hadoiiiii..tapi aku tekad pagi esok kena siapkan jugak…nak tahu cerita pasal officemates aku?hehe… btw, aku lah yang paling muda kat sini…sebelah aku nama dia herman..memang sempoi…ikut suka hati dia je..haha…time tension memang banyak la ayat-ayat kurang manis yang keluar...so far kami dah sekepala..hehe..depan aku encik Kesavan…dah 20 tahun lebih bekerja kat sini….sebelah dia kak hanida pun dah 20 tahun berkhidmat…memang terbaekkkk….banyak yang aku nak kena belajar ngan dieorang,…supervisor aku Puan Wong Foong Yee…dia lagi la..dah 35 tahun berkhidmat dekat PDC ni..hari ni aku berpeluang sembang dengan dia..mula-mula memang cuak la..bila dah sembang lain plak rasa…sangat ramah…siap tanya aku lagi apa aku punya expectation..dia akan cuba sebaiknya untuk membantu aku dalam 5 minggu ni…dia mungkin akan rotate kerja aku untuk setisp minggu supaya aku dapat belajar banyak menda..aku pun memang setuju sangat la kan…hehe…pape pun hari kedua aku memang sangat sibuk..balik memang melepek aku atas sofa…huhu

No comments:

Post a Comment