My Readers

Monday, March 12, 2012

my sunshine =)

my sunshine =)



cantik kan??

excited sebenarnya ni...petang tadi pergi kedai nak cari pokok bunga..nampak pokok bunga matahari ni terus aku berkenan...apa lagi terus capai la..ni first time aku beli pokok bunga sepanjang 4 tahun lebih aku belajar kat kedah ni...aku beli pokok bunga matahari ni sebab warnanya sangat ceria...kalau pandang bunga dia memang sentiasa nak tersenyum la kan...dapat jugak mengubat hati yang tengah sedih ni kan...nak jaga pokok ni elok-elok..nasib baik ada kawan aku, sezairi yang memang dah pakar tentang penjagaan pokok-pokok bunga ni kan...kalau nak tau kat rumah sewa aku ni dah ada macam-macam jenis pokok..dari serai,salad,cili dan kangkung yang bolah guna untuk masak, pokok bunga jangan kata la kan..pokok bunga ros, bunga raya, dan bermacam lagi lah yang mana aku tak tau namanya..haha..aku pun suka sebenarnya...teringat kat arwah abah yang memang sangat suka tanam pokok..cuma anak dia ni je yang malas sikit...huhu...dah ramai jugak orang datang umah melawat pokok-pokok bunga...tak lama lagi dah boleh bukak nursery  la kan..cewahhh...pape pun akan ku siram dan bajakan ia menjadi tanaman yang sentiasa segar..setiap pagi sebelum pergi kelas mesti nak kena tengok bunga matahari ni...baru boleh dapat mood gembira dan semnagat nak belajar..kan?? =)

No comments:

Post a Comment