My Readers

Thursday, December 22, 2011

bang,sabarlah dengan dugaan kali ni...

rasanya dah beberapa hari perkara ni berlaku dan sekarang baru aku berkesempatan untuk update...entri kali ni aku tulis khas buat abang sulung aku...aku tak pasti samada dia pernah baca blog aku tak...aku rasa dugaan kali ni sangat berat untk dia hadapi...baru-baru ni rumah dia kena masuk perompak..semua barang-barang kerja dia hilang..barang kerja dia...dia merupakan seorang photographer bebas yang dekat 10 tahun dah aku rasa terlibat dalam bidang ni..tentunya kamera dia yang aku rasa memang sangat mahal dan lain-lain seperti macbook dia yang mana jumlahnya lebih dari RM 35 K..aku sebenarnya tak rapat sangat ngan dia sebagaimana aku rapat dengan adik beradik aku yang lain...dia ni memang baran sikit...kena marah tu dah memang selalu la kan...tapi aku tau yang dia sangat sayangkan adik-adik dia..dia tak pernah tunjuk..yela abang sulung memang macam tu kan...dia adalah tempat aku bergantung harap..kalau aku sesak je mesti dia yang aku tuju untuk mintak bantuan...pendapatan dia semua bergantung kepasa barang-barang dia yang hilang tu...aku memang teramat sedih bila baca status dia kat facebook yang mana rumah dia habis dimasuk perompak...aku memang tak komen pape...sebabnya???aku tak berani...sedih..hiba sangat dengan apa yang terjadi kat dia..aku paham bagaimana seorang yang bergantung kepada semua barang tu untuk dia cari rezeki..tetiba hilang semuanya...dan juga bermakna dia harus bermula dari bawah semula untuk dapatkan semua barang tu yang mana hampir sepuluh tahun dia nak kumpul semua tu...Ya Allah, memang aku tak terkata...aku jugak tak mampu nak buat apa-apa..hanya mampu berdoa moga Allah bukakan jalan penyelesaian untuk segala dugaan ni...moga abang sentiasa tabah dan sabar..



No comments:

Post a Comment