My Readers

Sunday, November 27, 2011

leadership camp at Sg Sedim...

assalamualaikum..beberapa hari dah tak update dan sekarang teruja nak menulis..hehe...berkenaan pilihanraya yang baru berlangsung, aku kalah dengan majoriti 17 undi...aku mintak maaf sangat dengan kawan-kawan yang sentiasa menyokong aku kerana tak dapat realisasikan hasrat korang..aku dah cuba yang terbaik...walau apa pun aku berjaya untuk mendapat jawatan naib presiden kerana mendapat tempat kedua untuk pilihanraya tersebut...habis je pilihanraya tersebut, kami semua dibawa untuk ke kem kepimpinan dekat sg sedim...awalnya memang lah aku rasa macam tak best tapi lepas tengok keadaan kat tempat tu yang sangat cantik aku terus suka..keindahan alam semulajadi membuat aku terpaku untuk terus melekat dekat situ...hari khamis malam tu lepas makan dan taklimat kami dibawa untuk aktiviti pertama iaitu night walk...memang best walaupun aku terpaksa berpaut dekat akim dan keroll...pacat 3 ekor la jugak melekat kan tapi tak besar pun..yang tak tahan budak-budak perempuan la..menjerit bagai bila dapat tau kena pacat...esoknya aktiviti kedua bermula...water confidence...memang nak menguji keyakinan kiteorang dengan arus dan air..yang malangnya aku plak tergelincir..tak sempat nak lompat ke tengah...so luka sikit la kat tangan...lepas tu aktiviti water rafting..nampak memang sangat cuak sebab akan menuruni jeram kan...tapi bila dah naik memang sangat syoq habaq hang...terbaik lahhh!!!dalam satu raft tu kami memang kena bekerjasama...yang tak leh tahan bila nak kena 'boom' yang mana semua kena duduk ke dalam raft..aku bukan apa kesian kat jamal yang tersepit...nasib kau lahh kan...hehe...habis je water rafting aku memang dah letih...ada plak water tubing...yang ni aku tak nak cerita banyak sebab aku skip aktiviti ni..nasib baik sir nash tak tau..haha...jadi pemerhati jela...naik-naik je aku lepak makan kuaci dengan kechik n wawa...pastu yang lain-lain join gak...best tak aktiviti aku?haha...petang tu pun aku dah tak join aktiviti abseiling...tangan luka..huhu..padahal alasan je kan untuk aku tak panjat menda alah tu..yang paling best dan betul-betul mencabar mental dan fizikal adalah jungle tracking ke lata riau waterfall...jalan dia dah la berbukit...memang tak tertahan dah aku tapi akhirnya berjaya jugak sampai ke atas...memag berbaloi lahhh bila dapat tengok air terjun yang sangat cantik...malam hari jumaat plak berbbq beramai-ramai walaupun makanan dah siap dibakar masa kami balik dari jungle tracking..hehe...habis je makan aku ada meeting khas bersama jawatankuasa baru BASIC...lebih kepada sesi perkenalan antara satu sama lain...untuk sabtu pagi, aktiviti terakhir kami adalah blind trail..yang ni kami kena jadi macam orang buta..berjalan tanpa deria mata...aku plak kena jadi komanden kan..memang kena lead la...sampai kat satu tempat, kami dibenarkan bukak mata..aku ingat dah habis tapi rupanya kami kena merangkak macam kat PLKN tu dalam air lumpur...memang terbaik la bila seluruh badan penuh dengan selut..haha...masing-masing nak balas dendam mengenakan antara satu sama lain dengan selut kan...memang puas hati la dapat bergelak beramai-ramai...pape pun kem kali ni memang merapatkan hubungan antara kami yang baru dengan mantan jawwatankuasa BASIC...semua dah macam adik beradik...tambah-tambah kami yang lelaki tidur sesama kat dalam khemah yang besar dan mandi bersama...kongsi sabun beramai-ramai...itulah yang aku takkan lupa sampai bila-bila...kepada semua mantan terima kasih sebab anjurkan program ni...memang sangat enjoy dan moga ukhuwah yang kita bina dapat kekal sampai bila-bila =)

dalam perjalanan ke sg sedim =)

mantan mt exco..ceria je semuaaaa

begitu jugak mt exco baru =)

terujanya aku kan...hehhe

G yang sentiasa ceria =)

sesi taklimat dan pengenalan antara yang baru dan lama...

semnagatnyeeee tolong masak kan..tolong kacau je semua ni..hehe

aku dan akim sebelum water rafting bermula

semua dah tak sabar nak ber 'water rafting' =)

bergambar comey-comey dulu kan sebelum basah =)

aku dan jurugambar merangkap kawan yang sangat banyak membantu aku dalam kem ni iaitu keroll

on the way ke tempat aktiviti water confidence dan water rafting


inlah gambarnya masa aku tergelincir...sakit tawww..huhu

dihanyutkan arus...

water rafting bermulaaaa

 memang penat wooo angkat menda alah ni...


 sir nashril masa aktiviti water tubing


 memang syok kan sembang-sembang makan kuaci..haha


 tangkap gambar keroll dalam aktiviti abseiling


 semua tengah rehat jap sementara nak sampai waterfall lata riau
 penat habaq hang tapi berbaloi la sebab air terjun ni sangatlah cantik =)


bergambar kenangan di air tejun lata riau


 semua penuh dengan selut lepas aktiviti blind trail..haha


yeahhhh..we rock!!!

No comments:

Post a Comment