My Readers

Saturday, August 13, 2011

kad raya dulu vs sekarang???

kad raya dulu vs skarang??ada beza tak?bagi aku sangatlah berbezanya...macam yang kita tahu kad raya adalah sebagai satu tanda kita mengingati orang-orang di sekeliling kita di samping sama-sama mengalu-alukan kedatangan syawal..kalau tanya aku, sebenarnya aku lebih suka kad raya yang mana aku akan beli dekat kedai dengan pelbagai bentuk dan corak...aku memang suka hantar kad..bukan kad raya je yang aku slalu hantar tapi banyak lagi macam kad hari jadi, kad ucapan selamat berjaya dan jugak kad selamat hari ibu...serius, aku memang suka hantar kad berbanding hanya menggunakan sms atau kad raya digital...ada banyak sebab kenapa aku suka hantar kad raya...sekarang  susah dah nak jumpa orang yang masih setia nak menghantar kad raya kan...katanya leceh la..nak kena menulis bagai lepas tu nak kena beli setem plak..bagi aku semua tu bagi aku kepuasan..pertama, kepuasan dalam memilih pelbagai kad raya yang somey-comey kan...kedua, kepuasan bila tangan ni sendiri menulis ucapan selamat hari raya buat orang yang kita sayang..bila pergi pejabat pos dan beli setem, satu lagi kepuasan bila dapat tampal setem yang pelbagai warna dan tema...bila masuk je dalam peti surat rasa sangat bahagia tau!!!dengan harapan moga kad raya akan sampai kepada penerimanya dengan selamat...kalau bagi kad raya ni, orang boleh tengok dan simpan...pastu boleh baca berulang kali,...hehe..ingat lagi kalau masa sekolah-sekolah dulu memang giler la tiap-tiap kali raya je mesti sibuk nak cari kad raya..bagi pulak bertukar-tukar dalam kelas...kalau malu sikit, letak bawah meja si penerima kan..hehe...ada jugak walaupun rumah dekat-dekat je tetap nak menampal setem dan biar posmen yang hantar..seronok tue...pastu kumpul kad raya banyak-banyak dan tampal dekat dinding rumah...aku rasa amalan hantar kad raya ni akan aku kekalkan sampai bila-bila..biarlah apa orang nak cakap aku kolot ke janji aku suka cukup la kan...setiap kali menjelang raya, memang ada beberapa orang yang wajib akan aku hantar kad terutamanya abah dan mak angkat aku...ingat nak pergi cari kad raya tadi tapi tak sempat la plak..esok masih ada..tunggu!!!

aku tak berapa suka kad raya kartun-kartun macam ni...hehe

aku lebih suka yang macam ni =)


No comments:

Post a Comment