My Readers

Tuesday, March 22, 2011

Education UK Exhibitions



hari ni berlangsungnya Education UK Exhibitions yang mana telah diadakan di Gurney Hotel...aku sebenarnya tak rancang pun nak pergi exhibition ni tapi lepas habis kelas law tadi, pensyarah aku ajak pergi Penang..aku pun follow jel...kebetulan jugak UiTM Kedah sediakan dua buah bas untuk pelajar datang melawat pameran ni...pameran ni memang best..banyak universiti di sekitar UK yang terlibat...sungguh teruja melihat ramai pelajar dan ibu bapa yang hadir untuk mengintai peluang bagi anak-anak mereka belajar di universiti bertaraf dunia...dua orang pensyarah aku ni memang dalam perancangan untuk sambung PHD dieorang di UK..so memang ni peluang terbaik la kan untuk memilih universiti terbaik..tengok dieorang sangat excited untuk pilih universiti yang sesuai dengan proposal PHD dieorang tue..aku pulak yang jeles bila tak dapat nak pergi UK macam dieorang..tak pe, ada peluang dan rezeki InsyaAllah aku akan sampai jugak ke sana...amin...yang agak menyedihkan bila aku tengok tak ada pun anak Melayu yang datang untuk mengintai peluang belajar ke UK..yang ada hanya pelajar UiTM dan jugak pelajar sekolah...kagum tengok ramai ibu bapa bangsa cina bawak anak dieorang datang dan bersungguh-sungguh bertanyakan tentang universiti di UK..pape pun aku berkenan dengan Brunel University..nak sambung International Relation kat sana boley??hehe..sempat lengkapkan survey dan dapat beg UK Education...kesian kat pensyarah aku ni yang nak beg tu tapi tak dapat..yang dapat vaucer Starbucks..ok la tue kan..hehe



semua mesti impikan nak belajar kat UK kan?

No comments:

Post a Comment