My Readers

Saturday, December 28, 2013

Serba tak kena...

Assalamualaikum wahai bakal isteriku..aku harap kamu sentiasa di bawah payung lindungan Allah, diberikan kesejahteraan ke atas dirimu dan bahagia senantiasa..alangkah indahnya jikalau saat ini dapat kutatap wajahmu dan senyumanmu yang cukup membuat hati ini tenteram...aku sentiasa berdoa moga Allah temukan kita di dalam ikatan yang sah di mana engkau menjadi halal bagiku sekaligus menyempurnakan hidupku...aku menanti saatnya engkau menjadi peneman dikala suka dan dukaku, setia mendengar keluh-kesah diriku dan menguatkan semangatku tatkala aku rebah apatah lagi menjadi tulang belakang di sebalik setiap kegembiraanku..aku berjanji akan menjagamu sebagaimana aku menjaga nyawaku..Allahurabbi..engkaulah bidadari dunia dan akhiratku...

STOP!!!

memang serba tak kena aku malam ni...8.27 malam waktu London dan kini aku masih menghadap komputer cuba menyiapkan tugasan yang perlu dihantar 2 minggu lagi..sebenarnya dah beberapa hari aku memikirkan penyelesaian untuk tugasan kali ni tapi masih tak jumpa..bila ada idea, aku cuba menulis..sudah beberapa baris, aku padam semula sebab aku rasa tak kena..rasa tak bagus..rasa tak terbaik..rasa perlu baca banyak lagi untuk dapat jawapan yang betul-betul tepat dan sampailah ke hari ni rasa tu masih tak hilang.. dah lama aku tak rasa macam ni..nak lakukan yang terbaik dan semestinya kita juga mengharapkan hasil yang terbaik tapi sebaliknya pulak yang berlaku.. aku masih positif..aku mesti belajar dari kesilapan yang dah aku lakukan..aku pasti ada hikmah disebalik semua yang terjadi..tipu la kalau aku cakap aku tak kecewa tapi aku mesti usaha lebih kuat lagi..aku bukan hanya perlu lakukan yang terbaik tetapi mesti mencari apa yang patut aku lakukan bagi memastikan pensyarah aku juga melihat yang terbaik dari hasil kerja aku..serius aku takut gagal..aku takut mengecewakan mereka yang sepenuhnya mengharapkan aku terus memberikan yang terbaik...haishhh...serba tak kena.. Ya Allah, hambaMu yang hina ini memohon agar berikan petunjuk untuk segala masalah ini..berilah kefahaman sebagaimana yang telah Engkau kurniakan kepada para Nabi dan Rasul terdahulu...limpahkanlah ketenangan di dalam jiwaku agar aku terus kuat menghadapi semuanya...Allahurabbi..hanya Engkau tempat aku berlindung dan tempat aku memohon pertolongan...


p/s : abaikan apa yang aku mengarut kat atas sekali tu..haha

No comments:

Post a Comment