My Readers

Sunday, May 19, 2013

Bertubi-tubi diuji...

Ya Allah...ternyata bulan Mei menyimpan seribu cerita suka dan duka buat aku...yang gembira dan bahagia ternyata buat aku terus mensyukuri segala nikmat yang telah dikurniakanNya...cerita duka dan sedih langsung tak mematahkan semangat aku untuk meneruskan hidup dengan penuh makna..cuma ada kalanya aku jadi gusar untuk menempuh segalanya...macam-macam menda yang bermain di fikiran... adakah aku akan lulus? berjayakan aku? lepaskah aku dengan segala ujian tu? selagi bulan ni belum habis selagi tu aku memang sangat berdebar-debar...aku tak pernah rasa ujian macam ni yang berlaku serentak untuk satu bulan...saat aku tulis entri ni pun jantung aku berdegup kencang... padahal tak ada apa pun yang perlu aku risaukan untuk hari ni..cuma rehat je tapi ternyata otak aku langsung tak berehat..kerisauan aku terbawak-bawak sampai ke dalam tido...jadi letih sangat memikirkan hal-hal tu..Ya Allah, aku mohon ketenangan dariMu untuk menghadapi semuanya...sekarang ni pun aku dah beberapa kali tarik nafas panjang...bukan mengeluh cuma nak menenangkan rasa debar dalam hati ni...haisshhhh...apa la yang aku takutkan sangat ni? cepatlah hari selasa datang...nak lepaskan satu beban yang dah beberapa minggu aku tahan sebelum nak menghadapi yang selainnya...

tengah cuba senyum untuk hilangkan rasa debar dalam hati ni...

No comments:

Post a Comment